Sākums Jaunumi “Latvijas Gada auto 2024” TOP 3 modeļi. Kādi tie ir?

“Latvijas Gada auto 2024” TOP 3 modeļi. Kādi tie ir?

18/03/2024
“Latvijas Gada auto 2024” TOP 3 modeļi. Kādi tie ir?

20.martā sāksies jaunāko automobiļu pieteikšana konkursam “Latvijas Gada auto 2025”, kas ilgs līdz 31.oktobrim. Kad visi konkursam pieteiktie auto tiksies vienuviet Lielajā Testa braucienā, kas iepriekš notika Mežaparka Lielajā estrādē

Foto: Latvijas Gada Auto

Liekas, ka iepriekšējo “Latvijas Gada auto” titula ieguvēju noskaidrojām vien vakar, taču jau ir pagājuši vairāki mēneši kopš par “Latvijas Gada auto 2024” tika kronēts apvidus auto Nissan X-Trail, balsojumā iegūstot 92 punktus. Šis auto tika apbalvots arī nominācijās “Latvijas Gada auto inovācijas balva 2024” un “Latvijas Gada auto 4×4 Apvidus auto”. Otro vietu izcīnīja Renault Austral ar 74 punktiem, bet trešajā vietā Hyundai Ioniq 6 ar 55 punktiem. Ko par šiem automobiļiem saka konkursa žūrija?

Nissan X-Trail no uzticama purvu bridēja tas kļuvis par izskatīgu ģimenes SUV

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Par X-Trail stāsta žūrijas biedrs, auto žurnālists žurnālā “Klubs” Toms Timoško: Vai atceraties pirmās paaudzes X-Trail? Jā, tas 2000. gadu krosovers ar neparasto instrumentu paneļa novietojumu – tolaik visas mērierīces atradās paneļa vidū, nevis vadītāja acu priekšā. Pircēji laika gaitā novērtēja X-Trail pārliecinošo raksturu, un triju paaudžu garumā šis modelis pārdots jau vairāk nekā 78 miljonos eksemplāru visā pasaulē. No uzticama purvu bridēja tas kļuvis par izskatīgu ģimenes SUV, vienlaikus neaizmirstot praktiskās īpašības, kas padarīja to populāru.

X-Trail modeļa nosaukumā iekodēts, ka to vilina izbraucieni ārpus pilsētas. Bija izdevība jau ārzemēs ar šo modeli izbraukt visdažādākajos apstākļos. Organizatoru sarūpētais maršruts veda cauri pasakainām ielejām, un iespaidīgo kalnu ielenkumā vieta atradās arī kādam grants un akmeņu posmam, kas līdzinājās Velsas WRC rallija dopiem. Zinot to, ka neviens pretējā virzienā netrauksies, aptuveni piecus kilometrus garo posmu varēja izgāzt pēc sirds patikas.

Mārketinga triks vai ne, bet ražotājs apgalvo, ka e-4ORCE divu elektromotoru pilnpiedziņa strādā 10 000 reižu ātrāk nekā mehāniskā piedziņa. Sistēma tiešām zibenīgi pārdala jaudu starp ratiem, lai pat pēc pamatīgas izprovocēšanas uz dubļaina seguma X-Trail saglabātu pilnvērtīgu kontroli. Uz vienas rokas pirkstiem var saskaitīt krosoverus, kas šādā rotaļu laukumā justos ērti. Vēlāk e-4ORCE spējas varējām pārbaudīt īpaši izveidotā bezceļu parkā, kas dažviet atgādināja Latvijas ceļu segumu pavasarī. Var teikt, ka auto mūsu apstākļiem ir gatavs un pie stūres jutāmies droši un pārliecinoši. To sekmē jaunā pilnpiedziņas sistēma, labs izsvarojums un tūlītēji pieejams griezes moments.”

X-Trail bezceļu spējas uzsver žūrijas biedrs Jānis Rapa, “Tet” SIA infrastruktūras atbalsta nodaļas vadītājs: Man šis auto ļoti patika. Un tieši ar to, ka sniedza lielisku braukšanas pieredzi gan braucot pa šoseju, gan pa veco “tanku ceļu”, pa kuru diez vai Nissan X-Trail lietotāji ikdienā brauks. Un tieši pa šo bezceļu Nissan brauca lieliski. Domāju, ka to sekmē gan divi atsevišķie elektromotori, gan arī zemais smaguma centrs, pateicoties bateriju blokam. Sajūta bija labāka kā braucot ar testa pikapiem. Domāju, ka šis ir lielisks ģimenes auto. Salons plašs, aizmugurē gluda grīda, aizmugurējās durvis atveras 90 grādu leņķī, ietilpīgs bagāžas nodalījums.

Braukšanas dinamika tieši tāda paša, kā klasiskam elektroauto, tikai veiktspēja ievērojami lielāka. Arī Nissan e-pedal risinājums ir klātesošs. Sākumā man diez ko nepatika, bet kad pierod, ir ok. Laiks, ko jāpatērē uzpildot degvielu, ir krietni mazāks kā veicot baterijas uzlādi. Protams, ka šo auto mūsdienu izpratnē dabas draugi par zaļu gan nesauks. Bet, iespējams, ka elektrības ražošanai fosilā benzīna dzinēja vietā ar laiku var stāties kāds ūdeņraža risinājums. 

X-Trail risinājums nav unikāls, pirms kāda laika jau bija Opel Ampera, bet šis ir cits līmenis.”

Renault Austral trumpis ir tehnoloģijas un ergonomika

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Andris Valdemārs, konkursa žūrijas biedrs un “Latvenergo” AS transporta nodrošinājuma direktors stāsta, ka Renault Austral ir trāpījis cenu kategorijā ar lielu konkurenci komapkto SUV klasē. Pēc testa Andrim kļūst skaidrs – Renault Austral trumpis ir tehnoloģijas un ergonomika: “Kopumā auto ir ļoti ērts. Visi Renault ar bezatslēgas piekļuvi ir parocīgi ikdienā un arī Austral nav izņēmums – var aizmirst par jelkādu papildus darbību nepieciešamību. Tuvojoties auto durvis atslēdzas, attālinoties – aizslēdzas automātiski.

Pie salona ergonomikas un vadības svirām var adaptēties ātri. Vienīgi krietni vairāk laika sākotnēji būs nepieciešams multivides iestatījumu izpētei – sākot no braucēja profila izveides, elektronisko asistentu un braukšanas režīmu “jūtības” regulējumiem, un noslēdzot ar Google navigāciju un pieejamo servisu klāstu. Savienojot auto profilu ar personīgo Google profilu, lietotāji novērtēs mākoņpakalpojumu ērtības, piemēram, tālrunī iepriekš saglabāto braucienu maršrutu vai individuālo interešu punktu pieejamību, kā arī no Google Play lejuplādējamas lietotnes. Pozitīvi, ka, neskatoties uz tehnoloģiju pārpilnību, galveno klimata sistēmas un audio vadības sviru izpildījums ir ar mehāniskām pogām – ziemas rītā cimdi nebūs jānovelk. Specifisks ir viduskonsoles izpildījums ar bīdāmo augšējo zonu, neērts šķita glāžu turētāju novietojums, pārāk zems. No vadītāja sēdvietas nav ērti pārskatāma zona, ko aizsedz masīvās “A statnes” un spoguļi, citādi, pārredzamība ir uz 5. Pozitīvi ir arī tas, ka aizmugures sēdekļi ir regulējami gan garenvirzienā, gan arī tiem ir maināms atzveltnes slīpums. Par bagāžas nodalījuma izpildījumu kopumā ir padomāts. Ir gan bagāžas āķi un cilpas, 12V ligzda, zemgrīdas organizators (vai šaurais rezerves ritenis), kabatas sānos, gan ir ērtas sēdekļu nolocīšanas sviras un vāka aizvēršanas rokturi izvietoti abās pusēs. Augsts slieksnis traucēs smagāku priekšmetu iecelšanu un, nolaižot sēdekļu atzveltnes, ir kāpums, tāpēc bagāžas telpā neveidojas gluda grīda. Atsevišķiem pircējiem var pietrūkt “slēpju lūkas” neesamība.

Standarta ielas režīmā Austral brauc sabalansēti, pārnesumu kārbas darbība ir pietiekami komfortabla. Augstos apgriezienos motora darbība ir paskaļa un pietrūkst vilkmes (mild hybrid versijā), apdzīšanas manevri būs jāplāno piesardzīgi. Subjektīvi šķita, ka salona skaņas izolācija varēja būt labāka. Man nesaprotama palika inteliģentās adaptīvās kruīza kontroles darbība (cenrādī ir pieejama standartā “Iconic” un “Iconic Esprit Alpine” komplektācijās). Displejs gan rāda attāluma izmaiņas sekundēs līdz priekšā braucošajam, taču ātrums nesamazinās, pat ja parādās brīdinājums par kritisku atlikušo distanci. Iespējams, risinājums meklējams kādā no uzstādījumiem, kurus neatradu. Mild hybrid solīto zemāko 6,2 litru patēriņu (full hybrid versijai 4,6 litri/100 km) mierīgā braukšanas režīmā kombinētā ciklā panākt neizdevās, taču, testa rezultāts ar nobrauktiem virs 100 km septembra sākumā ar 6,5 litriem/100 km jau atbilst specifikācijai.

Nevaru apgalvot, ka aizmugures riteņu piestūrēšanas “4control” sistēmas darbību ikdienas braukšanā varēju “uzreiz pamanīt”, taču, manevrēšana stāvvietās ar to tiešām ir ļoti ērta. Apgriešanās diametrs – 10,1 m ar priekšpiedziņu un 2,67 m garenbāzi – ir ievērības cienīgs (piemēram, aizmugures piedziņas VW ID.3 ar 2,77 m garenbāzi to paveic 10,2 m). Šo priekšrocību, kā arī standarta komplektācijā ietvertos aizmugurējos, priekšējos un sānu parkošanās sensorus novērtēs pircēji ar nepieciešamību ikdienā novietot auto šaurās stāvvietās. Kā risku ilgtermiņā saredzu dārgākas uzturēšanas izmaksas “4control” mehānisko mezglu, elektrisko komponenšu un savienojumu (ar Latvijas ziemas sezonu ietekmi) apkopei un remontiem.

Kopumā Renault Austral piedāvā pietiekami racionālu īpašību kopumu, lai pircēji par to nobalsotu ar savu maku. Iespējams, izvēli ietekmēs starp Gada Auto pretendentiem augstāks par vidējo vērtības kritums. Pozitīvi – Renault ir viens no skaitliski lielākajiem servisa pārstāvju tīkliem Latvijā. Pircējam ir pieejama gan garantijas nosacījumu, gan servisa izmaksu informācija un tam ir salīdzinoši augsts drošības testu EURO NCAP vērtējums.”

Hyundai Ioniq 6 – perfekta vadāmība, sportiska dinamika, negaidīts ekonomiskums un komforts

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Iespaidos par Hyundai Ioniq 6 dalās Sandris Metuzāls, žūrijas biedrs un auto žurnālists “Jauns.lv”: “Ar Ioniq 6 rudens pusē kopā pavadīju vienu nedēļas nogali, un to pāris dienu laikā tas pārliecinoši ielauzās manā personīgajā elektromobiļu Top 3. Perfekta vadāmība, ko īpaši labi varēju izmēģināt līkumotajā ceļā no Valmieras uz Cēsīm, sportiska dinamika, negaidīts ekonomiskums un visam pa virsu pilnīga komforta sajūta – ko vēl vairāk vajag? Pārsteidzoši, taču patika arī sievai, kura vispār auto lietās ir diezgan kaprīza, un pat tēvam, kurš ir diezgan izteikts “oldschool” džentlmenis. Protams, ārējais izskats ir gaumes lieta, bet tas man šajā gadījumā īpaši netraucēja. Jo vairāk tādēļ, ka te daļa smukuma ir upurēta aerodinamikas vārdā. Tiesa, mietam ir arī otrs gals – auto ir tik zems, ka tagad pa sniegiem es savā lauku mājā ar to iekšā netiktu… Ja vēl vajag kaut ko pakritizēt, tad pieminēšu klimatkontroli, ko, neejot dziļāk displeja izvēlnēs, pa tiešo tā arī neizdevās noregulēt tā, lai pūstu gaisu tieši tik, cik vajag. Jāpierod arī pie zemā jumta un ļoti slīpā vējstikla, ko pāris reizes, ceļot roku, lai piekārtotu brilles, iebakstīju jumtā.”

Savu pieredzi stāsta arī Raimonds Volonts, konkursa žūrijas biedrs,”V4motors” valdes loceklis, “STZELNA” valdes loceklis, “LAIA” valdes loceklis: “Šajā Gada Auto lielajā testā, viennozīmīgi interesantākais elektroauto, dizains var patikt vai nē, bet tas nav garlaicīgs. Braukšanas kvalitāti, gan pa asfaltu, gan grants ceļu var salīdzināt ar Mercedes līmeni. Patīkami pārsteidza ekonomiskums – apmēram 14 kw/h uz 100 km, kas ir ievērojami labāks par šādas klases Eiropas analogiem. Turklāt testos neviens nebrauc ekonomiski. Pie liela ātruma auto uz ceļa jūtas, kā pielīmēts. Sēdēšana un ergonomika ļoti ērti. Ātrās piekļuves pogas saprotamas un nav bezgalīgi jārakņājas pa planšeti, lai noregulētu, piemēram, klimata kontroles darbību. Vienīgais, kas liekas par lielu, tā ir cena.

Ingars Tenis, konkursa žūrijas biedrs, auto žurnālists: “Jāpiekrīt, ka viens no interesantākajiem auto, ar ko šogad sanācis izbraukt. Tas visprecīzāk būtu raksturojams kā “auto, kurš nepatīk, bet patīk”. Atklāti sakot, man tiešām Ioniq 6 nepatīk, bet varbūt tieši šajā apstāklī slēpjas šīs mašīnas pievilcība, jo ir vairāk nekā skaidrs, ka dizains ir pakļauts funkcijai – mērķim samazināt gaisa pretestību un palielināt sniedzamību. Tas ir ērts, kluss, digitāls. Aizmugurē vietas ir tik daudz, ka mierīgi vari kājas izstiept taisnas kā zīmuļus. Dinamika – vairāk nekā pietiekama un ar rezervi. Versiju nav daudz (Ioniq 6 ir klasiskā piedziņa ar 200+ZS un pilnpiedziņa ar 300+ zirgspēkiem), taču piemērotāko sev var atrast katrs, kurš vēlas kaut ko vairāk par mazo vai kompaktklasi. Vienīgi jārēķinās, ka bez 50-60 tūkstošiem eiro pie dīlera nav, ko darīt.”

Par Hyundai Ioniq 6 stāsta arī Jānis Rapa: “Sākšu ar dizainu. Ir panākta situācija, ka vienaldzīgo būs maz. Vieniem patiks, citiem liksies pilnīgi garām. Man īsti nepatīk, bet automašīnas dizains ir galvenais iemesls tās nelielajam strāvas patēriņam. Pats rudens testos iebraucu mazliet zem 14 kWh/100 km. Arī lielajos testos, kur neviens nedomā par ekonomisku braukšanu, rādītājs bija ap 17 kWh/100 km. Un virsbūvei ir liela loma, jo Hyundai Kona “ēd” vairāk. Salons ir ļoti plašs, ērts, daudz vietas arī aizmugurē. Izdevās saregulēt ērtu sēdpozīciju. Domāju, ka būs labs auto garos pārbraucienos. Auto ir dinamisks un noturīgs uz ceļa.

Patika 360 grādu kameru kvalitāte, nepatika brīdinājumi jau pie mazām novirzēm no atļautā ātruma. Turklāt spalgie brīdinājumi dažkārt bija arī vietās, kur ātruma ierobežojumi jau ir beigušies. Protams, par drošību ir jārūpējas. Kameras sānu spoguļu vietā noteikti nav tā lieta, ko gribētu savam auto. Kolēģi gan teica, ka pie tā var pierast. Dārgs, bet šajā auto klasē nekā īpaši lētāka nav. Ja neskaita ārējo dizainu un sānu kameras, kopumā auto man patika.”

Foto: Latvijas Gada Auto

Laureāti “Latvijas Gada auto 2024” papildu nominācijās:

  • “Latvijas Gada auto 2024 Inovācijas balva” – “Nissan X-Trail”;
  • “Latvijas Gada auto 2024 Modernizācija” – “Renault Clio”;
  • “Latvijas Gada auto 2024 Dizaina balva” – “Peugeot 508”;
  • “Latvijas Ģimenes Auto 2024” – “Dacia Jogger Extreme”;
  • “Pilsētas apvidus auto 2024” – “Peugeot 2008”
  • “Latvijas Sportiskākais auto 2024” – “Porsche Cayenne”;
  • “Latvijas Premium Auto 2024” – “Porsche Cayenne”;
  • “Latvijas Elektroauto 2024” – “Hyundai Ioniq 6”;
  • “Latvijas Gada auto 2024 Tautas simpātija” – “Dacia Duster Extreme”.
     

Par “Latvijas Gada auto 2023” tika atzīta “Škoda Fabia”, savukārt vēl iepriekšējos divos gados laurus plūca “Opel Mokka” un “Škoda Octavia”.

Atbalsta: Shell Helix motoreļļas, sludinājumu portāls Zip.lv, t/c Mols, ziņu portāls jauns.lv, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Delfi, TV Auto ziņas, Klubs, Dieviete.lv, Jauniauto.lv, LAMB, V4 motors.

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto