Sākums Jaunumi Rudens testa braucienā divas Baltijas pirmizrādes: Audi Q2 un Hyundai Ioniq

Rudens testa braucienā divas Baltijas pirmizrādes: Audi Q2 un Hyundai Ioniq

27/09/2016
Rudens testa braucienā divas Baltijas pirmizrādes: Audi Q2 un Hyundai Ioniq

24. septembrī notika konkursa “Latvijas Gada auto 2017” otrais testa brauciens, kura laikā žūrija un mediju pārstāvji vērtēja 13 konkursam pieteiktās automašīnas. Šajā braucienā notika arī divas Baltijas mēroga pirmizrādes – hibrīdauto “Hyundai Ioniq” un mazākais no “Audi” krosoveriem – “Q2”.

Jau tradicionāli “Latvijas Gada auto” testa braucieni sākas
un noslēdzas pie t/c Mols, un šoreiz vairāk, nekā 400 km garā rudens brauciena
distance vijās pa Kurzemes ceļiem. Vienīgā pieturvieta, kurā varēja atpūsties
un ieturēt pusdienas, bija gleznainā “Skrundas muiža”. Dalībnieki brauciena
laikā varēja gan atkārtoti izmēģināt jau pavasara braucienā sastaptos “Latvijas
Gada auto 2017” pretendentus – “Opel Astra” un “Astra Sports Tourer” versijās, “Renault
Megane”, “Renault Talisman Grandtour”, “KIA Sportage”, “BMW X1” un “Nissan
Navara”, gan arī konkursam vēlāk pieteiktos “Volkswagen Tiguan” ar dīzeļa un
benzīna dzinējiem, “Volvo S90” un arī lielākos pārsteigumus – Baltijas
pirmizrādes “Hyundai Ioniq” un “Audi Q2”. Preses auto šajā braucienā bija
sportiskais hibrīdauto “Volkswagen Golf GTE”.

Konkursa jaunpienācēji īpaši pievērsa testa brauciena
dalībnieku uzmanību, jo visi ar tiem sastapās pirmo reizi. Liela dalībnieku
interese bija par braucienā dārgāko un bagātīgāk nokomplektēto auto –  “Volvo S90”, kas starp pārbraucieniem itin
bieži tika papildus izpētīts un pārbaudīts. Tas izpelnījies arī žūrijas
pārstāvja Raimonda Zandovska, portāla “Delfi Auto” redaktora uzslavas, gan arī
raisījis pārdomas par automobiļa potenciālajiem pircējiem: “Ar Volvo ir tā, ka
izskatās ļoti labi, aprīkojums ir ļoti labs. Vienīgi cena attiecībā pret
konkurentiem tirgū rada jautājumus, vai cilvēkam, kurš pirks tik dārgu
automašīnu, pietiks tikai ar 4 cilindriem?! Latvijā tomēr patīk to pedāli
vairāk iespiest, un konkurenti par to pašu naudu piedāvā dzinējus ar sešiem
cilindriem. Pārējais tai mašīnai ir cienīgs.” Līdzīgās domās ir arī Jānis Rapa,
“Lattelecom” transporta nodaļas vadītājs: “”S90” ir premium pilnīgi visā – tas tiešām ir limuzīns, kurā viss ir
padomāts. Kas to pirks un kas ar to brauks? Nedomāju, ka būs plašs cilvēku
loks, bet mašīna ir smuka un akurāta. Radīts produkts, kas ir jau premium segmenta līmenis.“

Autožurnālists Atis Jansons slavē “Audi Q2” vadāmību:
“Pilsētas līkločos vadāms izcili, un ātrā šosejas braucienā – nekāda pārlieka
stūres viegluma. Īsts tehnikas brīnums. Tāpat kā septiņu pakāpju DSG
automātiskā ātrumkārba. Un tas ir komplekts, kurš nu nekādi neļauj šādu izvēli
nievāt kā izšķērdīgu pakļaušanos četru riņķu valdzinājumam.” Jānis Rapa
savukārt vērš uzmanību uz to, ka prātīgāk būtu izvēlēties mēreni komplektētu
versiju, taču uzskata, ka arī pašas dārgākās automašīnas savus pircējus
atradīs.

Duelis gaidāms starp “Volkswagen Tiguan” un “KIA Sportage”
modeļiem, kuri uz testu bija atvesti bagātīgi komplektēti un “Volkswagen” pat
divās – dīzeļa un benzīna versijās. Lai arī “Tiguan” ir izdevies pārliecinošs,
ir jāizvērtē nepieciešamais aprīkojums un tā izmaksas, kur spēcīgākas kārtis ir
japāņu un korejiešu auto rokās. Arī “BMW X1” ir gatavs cīnīties par titulu,
sniedzot aizraujošas gaitas īpašības, pieņemamu komfortu un premium sajūtas.

Konkursa “Latvijas Gada auto” rīkotājs un portāla iAuto
galvenais redaktors Māris Ozoliņš pauž nojautu, ka šogad titulu pat varētu
iegūt kāds no apvidus automobiļiem: “Ir daudz spēcīgu pretendentu apvidus auto
klasē.  Es ceru, ka finālā tiks vairāki. Novembrī
tiks balsots par septiņiem finālistiem. Ja parasti finālā iekļūst viens apvidus
auto starp tiem septiņiem, tad domāju, ka šogad jau to būs vairāk. Vēl gaidām
jaunumus no “Peugeot”, “Mitsubishi”, “Toyota” un “Lexus”.”

Šķēpi tiek lauzti arī starp kompaktklases automobiļiem. Gan “Renault
Megane”, gan “Opel Astra” piedāvā komfortu, aizraujošu vadāmību, labi
aprīkojumu un pieejamas cenas, turklāt “Astra” universālis “Sports Tourer”
lepojas ar šim segmentam lielu bagāžas telpu. Par bagāžu runājot, plinti krūmos
nav metis arī “Renault”, testā piesakot “Talisman Grandtour” modeli, kas
piedāvā vidējās klases komfortu un ievērojamu vietas daudzumu gan pasažieriem,
gan līdzi paņemtajām mantām. Šajā automobilī ir pat aizmugurējo riteņu
piestūrēšana.

Konkursa žūrijai un mediju pārstāvjiem ļoti interesanta
likās arī otra Baltijas pirmizrāde, automašīna “Hyundai Ioniq” – pašlaik
vienīgais hibrīdauto starp konkursa pretendentiem. Raimonds Zandovskis par “Ioniq”
bija patīkami pārsteigts: “Ja cilvēks vēlas hibrīdu, viņa vienīgā izvēlē nebūs
tikai “Toyota Prius”, kurš var likties tāds “kosmo” dizains. “Ioniq” ir tāds,
kuru varbūt ne uzreiz skries pirkt, bet kurš parāda, ka hibrīdu niša iet arī
tradicionālu automobiļu virzienā. Potenciālais hibrīdauto pircējs, kuram patīk
šī tehnoloģija, bet līdz šim nepatika to dizains, noteikti var izmēģināt jauno “Hyundai”
modeli. Izskatīšanas vērts automobilis.“ 

Jānim Rapam “Hyundai” hibrīds šķiet visnotaļ interesants:
“Jautājums, kāda būs tā tirgus cena? Izskatās, ka visi ražotāji vismaz vienā
modelī cenšas piedāvāt hibrīdu, jo tā tomēr ir nākotne pilsētas braucieniem. To
būtu vērts testēt pilsētas apstākļos, nevis braucienā uz Skrundu, kur tas
būtībā ir parasts benzīna auto – tiesa, ar visai pieņemamu patēriņu 6,2l/100
km.”

Pašlaik lielāko “Latvijas Gada auto 2017” pretendentu “Nissan
Navara” ražotājs raksturo kā automobili, kas ir lielisks palīgs mazā biznesā un
labs draugs brīvajā laikā. Jānis Rapa šim apgalvojumam piekrīt, taču uzreiz
norāda uz problēmu: “Visi pikapi paliek arvien smalkāki savā apdarē un visā
izpildījumā. Un tad, kad ir vajadzīgs auto, kurā iekāpt gumijas zābakos un
aizbraukt uz mežu, liekas, ka tie visi paliek drusciņ par smalku, lai to
darītu. Ir žēl iemest netīru uniformu salonā vai lāpstas kravas kastē. Protams,
šeit atkal ir jautājums, kad jāvērtē ražotāju piedāvātās komplektācijas. Uz
konkursu pamātā viss tiek atvests bagātīgi aprīkots, kas no vienas puses ir
saprotami, bet no otras puses nāk par sliktu modeļu izvērtējumam no komerciālo
automašīnu skatupunkta.”

Padziļināta “Latvijas Gada auto 2017” pretendentu vērtēšana
norisināsies no 3. līdz 6. novembrim “Lielajās testa dienās”, pēc kuras žūrija
balsos par uzvarētājiem papildus nominācijās un izvēlēsies septiņus finālistus.
“Latvijas Gada auto 2017” uzvarētājs tiks paziņots 9. decembrī TV un interneta
tiešraidē.

Savukārt
ikviens ir laipni aicināts uz Latvijas Gada auto klientu testu dienu ar saukli
“Pielaiko savu auto”, kas notiks 15. oktobrī no plkst. 11:00 līdz 18:00
tirdzniecības centrā Mols.
Pasākumā ikvienam būs iespējams doties testa braucienā ar
kādu no 20 jaunākajiem auto modeļiem, kas īpaši noderīgi, ja ir aktuāli
iegādāties jaunu auto. Turklāt katram dīleru salonam būs īpaši akciju
piedāvājumi un cenas. Autožurnālists Atis Jansons un autosporta meistars Ivars
Caune vadīs bezmaksas seminārus par drošu braukšanu, pareizu stūrēšanu un
sēdpozīcijas izvēli, bet CSDD piedāvās praktiski pārbaudīt to, kādēļ ir
jāpiesprādzējas. Būs arī veiklības braucējs, kurā ikviens varēs pierādīt savas
prasmes un labākais uz nedēļas nogali iegūs jaunu automobili ar pilnu degvielas
bāku. Viss notiks arī sliktos laikapstākļos – būs telts sausumam, karsta kafija
un tēja siltumam.

Atbalsta: Delfi, iAuto.lv,
Latvijas Avīze, Tvnet, jauniauto.lv, Auto ziņas, Zebra, garaza.lv,
dzivoklis.lv, t/c Mols, LAMB, KPMS & Partneri, V4 motors.