Latvijas Gada auto 2014 lielajā testa braucienā nobraukti vairāk nekā 10 000 km

Foto: Latvijas Gada auto 2014 pretendenti
2013.g. 13.November, 11:11

Aizvadītās nedēļas nogalē „Latvijas Gada auto” testa braucieni pulcēja konkursa žūriju un dalībniekus „Baltic Beach Hotel” viesnīcā Jūrmalā.

Dalība „Lielajos testa braucienos” bija obligāta visiem pretendentiem, jo tā prasa konkursa nolikums. Taču arī vērtētājiem šis bija svarīgs posms, jo citas iespējas uz visiem jautājumiem gūt atbildes vienkopus vairs nebūs. Šī bija pēdējā visu konkurentu tikšanās. Noslēguma pasākumā 7. decembrī braukšana norisināsies tikai ar astoņiem finālistiem, kurus priekšbalsojumā žūrija nosauks jau nākamajā nedēļā.

Kvantitatīvā dalība izdevās perfekta – no 30 žūrijas biedriem piedalījās 28, no pieteiktajiem 28 pretendentiem neieradās tikai Kia Pro Cee’d, rezultātā žūrijas rīcībā bija 27 jaunākie automobiļi Latvijas tirgū, kuru pārdošana bija uzsākta pēc 2012. gada 1. novembra.

Jānomierina dabas aizstāvji, kurus pēc pirmajām testa ziņām satrauca bildes no pludmales – tās smiltis un svaigais gaiss bojāti netika. Dalībnieki ar Jūrmalas domes atļaujām rātni un mierīgi izbrauca uz skaistu foto un video sesiju jūras krastā, lai pēc tam dotos apkārtnes ceļos, no kuriem par nopietniem izmēģinājumiem labākajiem tika atzīti asfaltētie P101 (Kūdra – Kalnciems) un V1449 (Milzkalne – Klapkalnciems). Abi Latvijai raksturīgi - salāpīti un slaidi līkumoti. Apvidus auto savus plusus un mīnusiņus tika aicināti rādīt Kaņiera, Valguma un Milzkalnes apkārtnes meža takās. Pētījumu kvalitāte un intensitāte – augstākajā iespējamā līmenī.

Divās darba dienās žūrijas biedri nobrauca vairāk nekā 10 000 kilometru, izdzēra vairākus desmitus litrus kafijas un sulas, jo daudz tika runāts un diskutēts. Verdikts sekos. Izvēle šogad izcili sarežģīta un raiba. Apvidus auto - „Krosoveru” un „SUV” grupā no Jeep Grand Cherokee, kurš nepārprotami „iebraucis” apvidus „premium” līderu dārziņā, līdz Fiat „Panda 4x4”, kurš visai pārliecinoši cenšas pierādīt, ka līdzšinējie „mazo apvidus auto” klases līderi taupības režīmā ir pārāk lieli un dārgi un pietiekams racionāls komforts sasniedzams arī lētāk un ar mazāku auto. Asfalta un pilsētas divīzijā no mazajiem „Opel Adam”, „Renault Clio”, caur kompaktklases jaunumiem „Toyota Corolla”, Peugeot 308 (kas abi sasnieguši vismaz vidējās klases gabarītus un ērtības), pie VW klasikas „Jetta”, „Golf” un Audi A3 Limousine, kurš puiciski apmierināti liek smaidīt katram – lai ar ko arī šis eksperts pirms tam nebūtu braucis -, pie Lexus IS, kurš jau pagājušajā gadsimtā, iesākto konkurenci ar BMW turpina interesanti un brīžiem amizanti.

Astoņu finālisti, kas pretendē uz prestižo titulu „Latvijas Gada auto 2014” oficiāli tiks paziņoti jaunnedēļ. Fināls un svinīgā „Latvijas Gada auto 2014” apbalvošanas ceremonija notiks 2013. gada 07. decembrī viesnīcā "Avalon Hotel" Vecrīgā, kad tiks apbalvots arī „Latvijas Gada auto interneta balsojuma simpātija 2014”, par kuru interesenti ir aicināti balsot visu novembri www.gadaauto.lv mājas lapā un Delfi šeit.

Konkurss „Latvijas Gada auto“ šogad notiek jau piecpadsmito reizi kopš 1998. gada. Žūriju veido autožurnālisti, autoeksperti un autosportisti.

Informatīvi atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Tvnet, jauniauto.lv, Zebra, Auto ziņas, Tavs auto, Telegraf, garaza.lv, 10minutes.lv, FHM. Atbalsta: viesnīca Avalon Hotel, LAMB, KPMS & Partneri, NRJ, Linearis, Holography.lv, Baltic Pictures, V4 motors

TAVS KOMENTĀRS