Sākums Jaunumi Aizvadīts Latvijas Gada auto 2016 pirmais testa brauciens

Aizvadīts Latvijas Gada auto 2016 pirmais testa brauciens

14/09/2015
Aizvadīts Latvijas Gada auto 2016 pirmais testa brauciens

Rīga, TC „Mols”, Sigulda, Turaida, un Krimuldas apkārtnes ceļos sestdienā tika aizvadīta pirmā konkursa „Latvijas Gada auto” izbraukuma sesija ar bāzes vietu restorānā „Kungu rija”. Lielo balsojuma cīņu, kuras noslēgsies vēlu rudenī, priekšspēle.

Konkursa nolikums, kurš titula
pretendentiem par pienākumu nosaka dalību tikai vienā (novembrī) no trijiem šādiem
testiem, ļauj autoražotāju pārstāvjiem pavasarī nesaspringt un ar „iznākšanu
arēnā” nesteigties. Daudzi to pat fiziski nevar, jo konkursā pieteiktie jaunumi
vēl nav Latviju un Eiropu sasnieguši.

Žūrijas un mediju rīcībā bija seši jaunākie automobiļi,
kuri ieguva tādu žūrijas un viesu uzmanības devu, kas rudens burzmā nez vai būs
iespējama. Iespaidi spilgti. Paliekoši un vēl pusgadu gaidāmo balsojumu
iespaidojoši.

Ļoti labi bija abi „mazie”. Pēdējais vārds
pēdiņās liekts tādēļ, ka modernā B segmenta interjera gabarīti ir pilnīgi
pietiekami gandrīz jebkurām praktiska latvieša ikdienas vajadzībām (ja vien
viņš nav 190 cm garš un nevēlas sev līdzīgus regulāri pārvadāt aizmugures
sēdeklī). Gaitas īpašības – perfektas. Dinamika pat ar mazākajiem dzinējiem Latvijai
pietiekama. Riteņi (abām 185/60 15) patīkami atšķiras no modīgajām
„zemprofīlenēm”. Kura labāka – „Opel Corsa” vai „Mazda2”?

Žūrijas
biedrs Juris Petuhovs:

„Mazā „Mazda2” tiešām pārsteidza. Agrāk šīs
firmas darinājumos neredzēta interjera kvalitāte. Īsts „premium” līmenis.
Nopietni – īsts mazo „Audi” konkurents. „Opel Corsa”, šķiet, atpaliek vien par
mata tiesu. Bet ir par kādu tūkstoti vai pat diviem (gandrīz piektdaļa cenas) lētāka.
Un šis fakts niecīgo žūrijas gandrīz vienprātīgi atzīmēto „Mazda2” pārākumu
apdares kvalitātē un arī gaitā var padarīt maznozīmīgu.”

Ļoti gaidīts, bildēs un izstādē pētīts bija
Jeep „Renegade”. Renegāts? Vārdnīca skaidro – (latīņu: renegare noliegt) ir savas agrākās ticības vai
politiskās pārliecības noliedzējs, atkritējs, pārbēdzējs. Vai šis ir tāds?

Atis Jansons, autožurnālists, konkursa žūrijas
priekšsēdētājs:

„Ja salīdzinām šo ar
pēdējo gadu konkursos startējušajiem lielākajiem džipiem („Jeep Cherokee” un „Jeep
Grand Cherokee”) – ir. Jo atteicies gan no, manuprāt, nevajadzīga plašuma, gan,
piedodiet, pārspīlētas un piedzīvojumu meklētajam nevajadzīgas greznības.
Kļuvis kompaktāks, lētāks, dabai tuvāks. Ja par mērauklu ņemam citu marku
līdzīgu izmēru ļoti populāros „krosoverus” – arī ir. Jo krietni robustāks,
tuvāks klasiskajām „Wrangler” vērtībām. Īsts meistarstiķis, manuprāt, ir itāļu
paveiktais „gaitas tjūnings”. Tikpat liels (neliels?) kā „Nissan Qashqai”, šis
brauc pavisam citādi. Uzsvērti smagnējāk, nopietnāk, kā zābakos auts meža vecis,
nevis palaidņa puišelis kedās. Šo iespaidu pastiprina masīvi interjera un
eksterjera elementi. Un firmas zīme… Nekas, ka komplekts iznācis par dažiem
tūkstošiem eiro dārgāks nekā, piemēram, tas pats „Qashqai”. Gribētāji „Jeep”
auru baudīt (gluži demokrātiskā cenu līmenī) noteikti atradīsies.”

Tātad – iekārojam
itāļu „Jeep”… Žūrijas vienīgā daiļā eksperte Evija Kukuvasa no šāda
darinājuma pirmajos ceļa kilometros gandrīz vai nobijās. Bet ļoti patika uz
tiem pašiem pamata dzelžiem tajā pašā Itālijā sacerētais pavisam cita veidola
un rakstura „Fiat 500X”. Šarmants pilsētnieks ar lieliskām piknika potencēm.
Ērtāks  un ietilpīgās par „Renegade”.
Lētāks.

Pārējie divi pirmā
piknika dalībnieki pagaidām palika bez salīdzinoša fona. Žēl, jo „Subaru Outback”,
kurš priecēja ar 2,5
litru boksermotora leģendāro dziesmu (ja „kaifosiet”, par
degvielas ekonomiju aizmirstiet), ietilpst vēl vienā Latvijā populārā auto
grupā.

Aldis Bite, autožurnālists, „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas
biedrs
:

„Lieliska praktiska
latvieša izvēle, ja cilvēks nevēlas „džipu”, bet mājās pēc tāla, ātra,
komfortabla ceļa vēlas droši nonākt jebkuros laika apstākļos. Jau pērnais „Gada
auto” konkurss, kurā piedalījās līdzīgie „Škoda Octavia Scout” un „Opel Insignia
Country Tourer”, parādīja šāda koncepta popularitāti.”

Bet astoņvietīgais
„Mercedes-Benz Vito” gluži vai šokēja ar dārgās emblēmas, teicamas gaitas un cenu
lapas nesaderību – no 24 079 eiro?! Šos abus vērtēsim rudenī, kad ar tiešo
konkurentu klātbūtni.”

Raimonds Zandovskis, „Delfi ” autožurnālists, konkursa
žūrijas biedrs
:

Priecē, ka šogad „Latvijas Gada auto” konkursā
pēc dažu gadu pārtraukuma atgriežas autobūvē par etalonu uzskatītā
„Mercedes-Benz” marka, kas konkursam pieteikusi pāris savus jaunākos modeļus.
Pirmajā mediju braucienā novērtējām jauno mikroautobusu „Vito” pasažieru
versijā, kas patīkami pārsteidza, piemēram, ar samērā augsto skaņas izolācijas
kvalitāti šāda tipa automobiļiem. Gandrīz tikpat pārsteigtas sejas izteiksmes
žūrijas biedriem bija brīdī, kad lapiņā paskatījās, cik tad konkrētais
automobilis maksā. Kvalitāte maksā naudu

Konkursam „Latvijas Gada auto 2016” var
pieteikt tikai jaunākos automobiļus līdz šī gada 5. novembrim. Pavasarī ir
pieteikti 13 automobiļi: „Fiat 500x”, „Jeep Renegade”, „Škoda Superb”, „Škoda
Superb Combi”, „Subaru Outback”, „Subaru Forester”, „Honda HR-V”, „Renault
Kadjar”, „Renault Espace”, „Opel Corsa”, „Suzuki Vitara”, „Mercedes-Benz GLE
Coupe” un „Mercedes-Benz Vito”.

Šobrīd lielākajās preses tirdzniecības vietās
ir nopērkams žurnāls-katalogs „Latvijas Gada auto”, kurš tiek izdots tikai
reizi gadā un šogad ir padevies īpaši biezs – 160 lpp. Aicinām novērtēt mūsu
veikumu un gaidām atsauksmes. Izdevuma cena ir 3,48 EUR.

Sponsori: Bosch Car Service.

Informatīvi atbalsta: Delfi, iAuto.lv,
Latvijas Avīze, Tvnet, jauniauto.lv, Auto ziņas, Zebra, garaza.lv,
10minutes.lv, kursors.lv. Atbalsta: viesnīca Avalon Hotel, TC Mols, LAMB, KPMS
& Partneri, Linearis, V4 motors.