Sākums Jaunumi Latvijas Apvidus auto 2017 ir Volkswagen Tiguan

Latvijas Apvidus auto 2017 ir Volkswagen Tiguan

12/01/2017
Latvijas Apvidus auto 2017 ir Volkswagen Tiguan

Pirmais gads Latvijā jaunajam Tiguan ir godalgots. Konkursā “Latvijas Gada auto 2017” iegūta 2. vieta un arī otrā vieta tautas balsojumā, kurā saņēma 3 650 balsis no 29 459.

Otrās paaudzes Volkswagen Tiguan starp jaunākajiem apvidus auto
izcīnīja uzvaru nominācijā “Latvijas Apvidus auto 2017”.

Otrās
paaudzes Tiguan ir kompetents krosovers, kas ir gatavs konkurēt ļoti plašā
spektrā, taču pircējiem ir jābūt gataviem maksāt.

Jauna platforma un nebijis plašums
salonā

Ja
Volkswagen piesaka jaunu platformu, tas nozīmē, ka gaidāmas Riharda Vāgnera mūzikas
cienīgs vēriens, proti, izmantojot vienotu tehnisko pamatu, pasauli ieraudzīs
daudzi darbi jeb modeļi, ko varēs izpildīt daudzi mākslinieki jeb markas. Paša
Volkswagen ietvaros sākot ar Golf un turpinot ar Passat, nu kārta izmantot
jaunākās iestrādes ir Tiguan II.


bija paredzams, otrās paaudzes automobilis ir kļuvis lielāks: par 60 mm garāks
(4486 mm), ar 77 mm garāku riteņu bāzi (2681 mm), par 30 mm platāks (1839 mm) un
par 33 mm zemāks (1632 mm bāzes izpildījumā).

Sākot
no baltas lapas, Volkswagen nav laidis garām iespējas, un viena no Tiguan II spēcīgākajām
īpašībām ir efektīvi projektētā salona telpa. Piemēram, aizmugurējo pasažieru
ceļgaliem ir par 29 mm vairāk vietas, un praksē Tiguan otrajā rindā tagad var
sēdēt atbrīvoti.

Bagāžas
nodalījums ir palielināts par 145 litriem – līdz 615 l. Nesimetriski sadalīto
aizmugures sēdekli garenvirzienā var bīdīt par 18 cm, bet atzveltnes leņķis ir
regulējams.

Bagāžas
telpas kopējā kapacitāte sasniedz 1655 litrus, savukārt nolokāma priekšējā
sēdekļa atzveltne ļauj salonā ielikt garus priekšmetus. Lai gan Tiguan nepārspēj
ietilpības čempionu Passat Variant (650–1780 l), tas tam ir tuvu, it īpaši
tāpēc, ka Tiguan bagāžas telpu izmantot ir nedaudz parocīgāk. Taču vēl
negaidītāks ir fakts, ka Tiguan kopējā kravas ietilpība ir lielāka nekā
Touareg!

Ja
progress salona ietilpības jomā bija vēlams, tad jauns interjera dizains un
uzlabota ergonomika bija vienkārši obligāta.

Tiguan
kabīnē nav ekstravagantu risinājumu, taču dizains atbilst automobiļa
pozicionējumam, tas ir lietišķs, moderns un estētiski ilgtspējīgs, bet stūres
regulēšanas diapazons, sēdekļi, sviras un pogas tagad ļauj teikt, ka arī Tiguan
ir pacelts līdz Volkswagen parasti augsti turētajai ergonomikas latiņai.

Prasmīgi
iekārtota interjera iespaidu vairo arī par papildu samaksu iegūstamais digitālais
mērpulksteņu panelis ar maināmu saturu, bet, ja no informācijas bagātības sāk
mesties raibs gar acīm, papildu aprīkojuma sarakstā tagad var uzmeklēt
projekcijas displeju.

Automobiļa
ārējais izskats ir subjektīva lieta, tomēr jaunā Tigaun proporcijas neapšaubāmi
ir harmoniskākas; auto, tāpat kā Passat, šķiet platāks, zemāks, dārgāks.

Tiem,
kam Tiguan standarta eksterjers šķiet par remdenu vai konservatīvu, Volkswagen
piedāvā R-Line izpildījumu (eksterjera vai eksterjera un interjera
papildinājumus), kas krosoveru no moderna, bet neuzkrītoša auto pārvērš par
dinamisku un pat agresīvu automobili.

Tikmēr
klientiem, kas Tiguan grib izmantot aktīvajai atpūtai, varētu patikt iespēja
auto izvēlēties ar vienu no diviem “deguniem” – pilsētas vai bezceļa. Pēdējais
dod lielāku uzbraukšanas leņķi.

Dzinēji: ar skatu dārgu
un netipisku konkurentu virzienā

Tiguan
II dzinēju klāsts ir veidots tā, lai sev piemēroti motorizētu auto spētu atrast
gan tas, kuru interesē zemākā iespējamā cena un lēta ekspluatācija, gan tas, kurš
vēlas prestiži ātru auto.

Pats
lētākais Tiguan ir aprīkots ar 1,4 litru benzīna turbomotoru ar 125 ZS. Šī
dzinēja jaudīgākā versija (ar vai bez degvielas taupošās cilindru atslēgšanas
sistēmas) attīsta 150 ZS, savukārt benzīna motoru ātrgaitas frakciju veido 2
litru turbodzinēji ar 180 un 220 ZS.

Vājākajam
benzīna motoram ir atvēlēta tikai manuālā pārnesumkārba un priekšpiedziņas
transmisija, savukārt 150 ZS motoru var izvēlēties ar priekšējo vai visu riteņu
piedziņu, bet 6 pārnesumu DSG ir standarta aprīkojums.

Liekāko
jaudas un dinamikas diapazonu gan piedāvā dīzeļdzinēji. Dažādajiem motoriem ir
vienāds darba tilpums, taču ļoti dažādi maksimālās jaudas rādītāji – 115, 150,
190 vai 240 ZS.

Auto
ar 115 ZS dzinēju paredzēta tikai priekšējā piedziņa un manuālā pārnesumkārba. 150
ZS dīzeļa pircējs var izvēlēties priekšējo piedziņu ar manuālo kārbu vai 7
pārnesumu DSG, vai pilnpiedziņu, ko arī var komplektēt ar abu veidu
pārnesumkārbām.

Visvienkāršāk
“izvēli” ir izdarīt divu jaudīgāko dīzeļu pircējiem – tikai pilnpiedziņa un
tikai 7 pārnesumu DSG.

Tiem,
kam bagātais tehniskais aprīkojums un iespaidīgie rādītāji liek domāt par iespaidīgām
cenām, ir pilnīga taisnība. “Niknie” dīzeļi Tiguan tik tiešām padara par dārgu
pirkumu (37 706 un 41 104 EUR), toties gan ražotājam, gan klientam dod iespēju Volkswagen
krosoveru salīdzināt ar prestižo marku automobiļiem.

Piemēram,
Mercedes-Benz GLC 350d sešcilindru dīzeļmotors attīsta 257 ZS, bet BMW X3
xDrive 30d – 258 ZS. Tas, protams, ir nedaudz vairāk, taču mašīnas no
Štutgartes un Minhenes ir krietni dārgākas (no 53 150 EUR un no 51 400 EUR),
savukārt, izdarot salīdzinājumu ar tradicionālajiem oponentiem, Volkswagen var
būt drošs, ka piedāvā pašu jaudīgāko automobili.

Drīzumā
tradicionāli motorizēto Tiguan saimei pievienosies uzlādējams hibrīds GTE.

Pilnpiedziņa ar papildu
funkcijām

Lai
gan priekšpiedziņas Tiguan ir lētāks, ievērojama daļa pircēju, vietējā klimata
un ceļa apstākļu mudināti, priekšroku dos pilnpiedziņas automobiļiem.

Transmisijas
uzbūves ziņā pilnpiedziņas Tiguan iet priekšteča pēdās: tā īstenota, izmantojot
Haldex elektrohidraulisko sajūgu, kas atkarībā no braukšanas situācijas un vadīšanas
stila dinamiski palielina aizmugurējiem riteņiem pievadāmo griezes momentu.

Lai
maksimāli efektīvi izmantotu visu pieejamo saķeri, vienas ass riteņu bloķēšanu
nodrošina t.s elektroniskais diferenciālis, savukārt ESP sistēma dod iespēju
riteņus bloķēt pa diagonāli. Lai gan par šāda tipa pilnpiedziņu joprojām izskan
skeptiski komentāri, prakse liecina, ka reālā veiktspēja bezceļā ir lielāka
nekā ierindas autobraucēji spēj iedomāties.

Vēl
vairāk Tiguan piemērot sarežģītiem ceļa vai bezceļa apstākļiem var, izvēloties
jauno sistēmu 4Motion Active Control, kuras četri režīmi pielāgo dažādus
iestatījumus.

Par
labu Tiguan spējām runā arī palielināts pilnpiedziņas mašīnu klīrenss (no 189
līdz 200 mm), kā arī relatīvi liels uzbraukšanas (18,3° vai 25,6°) un nobraukšanas (24,7°) leņķis. Piedevām pilnpiedziņas Tiguan
ir paredzēts līdz pat 2,5 t smagu piekabju vilkšanai.

Protams,
lai kādas spējas Tiguan piemistu bezceļā, lielāko daļu laika tas pavadīs uz
asfalta. Urbānajos un starppilsētu braucienos pozitīvu efektu jādod virsbūvei,
kura, pateicoties plašākam augstas stiprības tērauda pielietojumam, auto padara
stingrāku un vieglāku, kā arī daudzrežīmu amortizatoriem.

Tehnoloģijas un drošība
– viss modernais klāsts

Jauna
platforma Volkswagen ir pavērusi iespēju likt lietā ne vien jaunus “dzelžus”,
bet konsolidētā veidā piedāvāt visus modernos komforta un drošības risinājumus.

To
vidū ir LED projekcijas lukturi, jau pieminētais digitālais instrumentu panelis
un projekcijas displejs, Apple un Android viedierīces atbalstoša multimediju
sistēma, moderna navigācija ar gida funkcijām, bagāžnieka vāks ar servopievadu,
parkošanās un piekabes vadīšans palīgs, daudzrežīmu amortizācija, trīs
zonu klimata iekārta, pat
masāžās funckija vadītāja sēdeklī, adaptīvā kruīzkontrole u.c.

No
drošības aprīkojuma jāizceļ sistēma Front Assist, kas ietver avārijas bremzēšanu
pilsētā un gājēju uzraudzību, un automātiskā bremzēšana pēc sadursmes. Cits
vērtīgs kolektīvās drošības papildinājums ir motora pārsegs, kas, auto saduroties
ar gājēju vai velosipēdistu, pie vējstikla paceļas, tā būtiski samazinot smagu
galvas traumu risku. EuroNCAP testā Tiguan ir saņēmis augstāko novērtējumu – 5
zvaigznes.


jau tas ierasts, daļa no modernajām komforta ietaisēm ir par papildu maksu vai,
ja tās iekļauts standarta aprīkojumā, pircējam jāizvēlas dārgāka komplektācija.

Manevrējot starp
pašradītiem un svešiem konkurentiem

Tiguan
cenu diapazons ir noteikts no 21 867 līdz 41 104 eiro, savukārt auto, kāds
varētu patikt privātajiem pircējiem – ar 150 ZS dīzeli, pilnpiedziņu un automātisko
pārnesumkārbu Comfortline izpildījumā – maksā, sākot no 32 630 eiro. Ņemot
vērā, ka šo cenu vēl palielina dažāds papildu aprīkojums, jāsecina, ka
Volkswagen Tiguan redz kā vēl iespēju savu produkciju pozicionēt nedaudz virs
tiešajiem konkurentiem.

Salīdzinājumam
– par vienu no svaigākajiem konkurentiem, KIA Sportage, pašā dāsnākajā
izpildījumā, ar 185 ZS dīzeli, pilnpiedziņu un automātu – dīleris vēlas 35 790
eiro.

Tiesa,
kamēr daži populāri konkurenti ir pusmūžā vai gaida paaudžu maiņu (Honda CR-V, Mazda
CX-5), Tiguan sīvākie konkurenti var izrādīties “ceha kolēģi” no Spānijas un
Čehijas. Seat Ateca ir nedaudz mazāks, toties ar ekspresīvāku eksterjeru,
savukārt Škoda Kodiaq trumpis, kamēr ražošanā nav laists pagarinātais Tiguan
XL, būs ietilpība un septiņas sēdvietas. Un tieši Škoda Kodiaq izcīnīja
prestižo titulu “Latvijas Gada
auto 2017”.

Tehnieskie dati

Volkswagen
Tiguan Comfortline 2.0 TDI 4Motion DSG-7 | 1968 cm3, 4 cilindri,
turbodīzelis | 150 ZS, 340 Nm | 0–100 km/h 9,3 s, 200 km/h | 5,6 l/100 km, CO2
147 g/km | 1673 kg | EUR 32 630

“Latvijas Gada auto 2017” žūrijas
viedokļi:

Māris Ozolinš, konkursa “Latvijas
Gada auto” organizators, portāla iAuto.lv
redaktors:”Man bija lieliska
iespēja salīdzināt jauno “Tiguan” paaudzi ar iepriekšējo vienā dienā.
Jāteic, ka jaunais “Tiguan” man bija pieejams “R-Line”
komplektācijā, kas automobili padara stipri iekārojamāku, taču arī stipri
dārgāku. Automobilis ir ļoti ērts un ietilpīgs. Pietiekoši daudz vietas
aizmugurē un arī ļoti liels bagāžas nodalījums, kas būs piemērots tuvākiem un
tālākiem  izbraucieniem ģimenei.
“Tiguan” ļoti patīkami pārsteidz vizuāli – tam vairs nav ierasti
pelēkais “Volkswagen” dizains. Tas ir spilgtāks ar savu raksturu, līdz
ar to būs vairāk cilvēku, kuriem tas patiks, bet arī vairāk, kuriem nepatiks.
Interjers ir ļoti funkcionāls, piepildīts ar nostrādāta automobiļa sajūtu.
“DSG” automātiskā pārnesumkārba pārslēdzas labi, nav jūtama aizture.
Tādēļ “Tiguan” ir patīkami dinamiska braukšana, kas apvienota ar
ekonomisku degvielas patēriņu, šo divu rādītāju savstarpējais balanss atkarīgs
jau no autovadītāja(s). “Tiguan” ir spilgts automobilis savā segmentā
ar pamatotām pretenzijām uz tirgus daļu.”

Normunds Avotiņš, autožurnālists, TV Auto ziņu vadītājs: “Skaidrs, ka arī
jaunajam Tiguan nav, teiksim, bloķējamu diferenciāļu, taču tas bauda griezes
momenta vektorēšanas un ātrdarbīgākas elektronikas priekšrocības. Rezultātā
jaunais Tiguan nebaidās no diagonālas riteņu izkāršanās, kas vairumam vieglo
krosoveru ir pamatīgs bieds. Ierastajā vidē, proti, uz asfalta, 20 centimetru
klīrenss drīzāk iedrošina apmaļu un bedru pārvarēšanas epizodēs. Automašīnas
vadīšana ir patīkama, precīza un komfortabla, jo bez visa cita Tiguan var
lepoties ar labu skaņas izolāciju. Agregātu izvēle jāveic ar apdomu, jo
dārgākās versijas nebūt nav tās izveicīgākās – tā, piemēram, 190 ZS dīzelis
mazliet nesaprotas ar DSG kārbu, kurpretim tā paša dzinēja 150 ZS izpildījums
iet kā smērēts. Sēdpozīcija un pārredzamība arī ir līmenī, lai gan spoguļi
varēja būt platāki, bet atlokāmais “head up” displejs
ir ne visai lietderīgi iztērēti 515 eiro. 
Vienkāršāks priekšpiedziņas Tiguan Trendline par 22 tūkstošiem, kas nav
iepriecinoša ziņa Hyundai, Kia un citu marku tirgotājiem. Lai gan Tiguan ir “good,
but not great” – labs, bet ne nevainojams, pirmie
iespaidi apliecina, ka Volkswagen visu izdarījis pareizi un tie, kas jauno
automašīnu pasūtījuši pēc brošūras attēla, izvēlē nav kļūdījušies. Par spīti
jaunajiem Škoda un Seat krosoveriem, otra tāda automobiļa kā Tiguan Volkswagen
grupā nav un nebūs.”

Juris Kreicbergs, RTU docents:Ļoti ērts automobilis. Pietiek vietas arī lielākam cilvēkam.
Pilsētā vairākus desmitus kilometrus pabraucām ar eko režīmu. Redzu, ka auto
cenšas sataupīt degvielu, ja jau esmu šo pogu nospiedis. Tomēr, uzstādot
normālo regulējumu, motora un kārbas darbība jau liek plati smaidīt – nešķiet,
ka ar manuālo vēlētos vai varētu izdarīt kaut ko labāku. Tiem, kas ir gana
zinoši, ka var braukt arī sportiskāk, ir arī sportiskais režīms. Lai iegūtu
pieredzi, tika nobraukts paliels gabals arī šajā režīmā, bet prieks atgriezās,
pārslēdzot atpakaļ uz normālo. Paaugstināti motora apgriezieni nav tas, ko
vēlos klausīties automobilī, jo nebraucām jau sporta trasē. Skaņas izolācija
ļauj saklausīt motoru skaļumā, kas man patīk – iesīkstējusi iegriba – gribas
sadzirdēt, kas notiek zem pārsega. Līdzbraucējam šķita, ka salona apdare varētu
būt lepnāka, bet man prieks, ka maksāts tiek par perfektu automobiļa darbību,
ne par īpaši izlasītiem apdares materiāliem. Meža smilšainajā ceļā pret kalnu
braucu bez liekas ieskriešanās. Pretslīdes sistēmas lieliski tika galā ar
mierīgu un pārliecinošu uzrāpšanos paugurā. Ja jāpiemin kaut ko, kas varēja būt
labāks – pilsētā, ieslēdzot adaptīvo kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju,
apstāšanās notiek perfekti, bet ieskrienoties, distance palielinās un Rīgas
apstākļos ir liela varbūtība, ka kāds sprauksies pa vidu. Izmēģinājām stāvvietā
novietošanas sistēmu. Pārsteidzošs ātrums ar kādu tiek stūrēts automobilis,
izcila precizitāte, bet varēja būt brīdinājums, ka pašam jālieto bremze, citādi
viss notika izbīļa režīmā.”

“Volkswagen” pārstāvja komentārs –
Zigmārs Ezerietis, “Baltic Moller Import” Baltijas reģiona pārdošanas vadītājs

“Jaunais Tiguan ir jaunākais un svarīgākais Volkswagen produkts 2016.
gadā un viens no četriem svarīgākajiem Volkswagen modeļiem. Ņemot vērā to, ka
kompakto krosoveru segments ir viens no populārākajiem Latvijā, uzskatām ka
jaunais Tiguan ir ar vislielāko izaugsmes potenciālu jaunu vieglo automobiļu
tirgū Latvijā. Virkne drošības palīgsistēmu Tiguan jau ir standart aprīkojumā,
tādas kā: braukšanas joslu uzturēšanas asistents “Lane
Assist”, sadursmes novēršanas brīdinājuma
sistēma “Front Assist”,
atkārtotas sadursmes novēršanas sistēma “Multi-collision brake”.

Interesantākais
jaunums ir piekabes novietošanas palīgsistēma “Trailer Assist”. Tiguan ir viens
no retajiem savā klasē, kas piedāvā braucējiem 240 Zs (500 Nm) dīzeļdzinēju ar
pilnpiedziņu un DSG automātisko pārnesumkārbu.

Jaunais
“Tiguan” ir ieguvis starptautiskās dizaina balvas, izceļot precīzās dizaina
līnijas un lietošanas ērtumu. Turklāt tam ir plašas dzinēju un transmisijas
modifikāciju iespējas un viens no augstākajiem klīrensiem (200 mm) kompakto
krosoveru vidū.”

Konkurss
“Latvijas Gada auto” notiek kopš 1998.gada un tā mērķis ir pievērst sabiedrības
uzmanību jaunākajiem automobiļiem Latvijas tirgū.

Konkursu
“Latvijas Gada auto 2017” atbalsta: Delfi,
iAuto.lv, Latvijas Avīze, Latauto, jauniauto.lv, Auto ziņas, garaza.lv,
dzivoklis.lv, T/c Mols, Avalon Hotel, LAMB, KPMS & Partneri, Skrivanek,
Intergaz, abi2, V4 motors.